پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او

در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس رهبر انقلاب پیامی صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

ملّت عزیز ایران!

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیّبه‌ی شهیدان، روح مطهّر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله‌ ارواحنا فداه و به روح مطهّر خود او تبریک و به ملّت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوّه‌ی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -‌و نیز همه‌ی دشمنان- بدانند خطّ جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است. فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه‌ی مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۳دی‌ماه ۱۳۹۸

توصیه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی به علمای عظیم‌الشأن و مراجع تقلید اسلام

لازم به ذکر است، در وصیت نامه شهید سلیمانی خطاب به علما و روحانیون آمده است: سخنی کوتاه از یک سرباز ۴۰ ساله در میدان به علمای عظیم الشأن و مراجع گرانقدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی‌ها هستند، خصوصاً مراجع عظام تقلید. سربازتان از یک برج دیده بانی، دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزشهای آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده اید و زحمت کشیده اید، از بین می‌رود. این دوره‌ها با همه دوره‌ها متفاوت است. این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند. راه صحیح، حمایت بدون هر گونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولیّ فقیه است. نباید در حوادث، دیگران شما را که امید اسلام هستید به ملاحظه بیندازند. همهی شما امام را دوست داشتید و معتقد به راه او بودید. راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان تحت ستم استکبار، تحت پرچم ولیّ‌فقیه است. من با عقل ناقص خود می‌دیدم برخی خنّاسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علما مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حق به جانبی به سکوت و ملاحظه بکشانند. حق واضح است؛ جمهوری اسلامی و ارزشها و ولایت فقیه میراث امام خمینی؟ ره؟ هستند و می‌بایست مورد حمایت جدی قرار گیرند. من حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را خیلی مظلوم و تنها می بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات معظّم با بیانتان و دیدارهایتان و حمایت‌هایتان با ایشان می‌بایست جامعه را جهت دهید. اگر این انقلاب آسیب دید، حتی زمان شاه ملعون هم نخواهد بود، بلکه سعی استکبار بر الحادگری محض و انحراف عمیق غیر قابل برگشت خواهد بود.

دست مبارکتان را میبوسم و عذرخواهی می‌کنم از این بیان، اما دوست داشتم در شرفیابی‌های حضوری به محضرتان عرض کنم که توفیق حاصل نشد.

سربازتان و دست بوستان

پنج توصیه شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به بسیجیان عزیز

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در سال 1394 و در ضمن نامه ای، بسیجیان را به پنج مسأله مهم شامل حفظ جمهوری اسلامی، توجه ویژه به حلال و حرام، احترام به پدر و مادر، دقت در انتخاب دوست و خواندن نماز شب سفارش می کند.

دران و عزیزان بسیجیم، سلام علیکم

خداوند شما را برای خدمت به اسلام حفظ بفرماید.

عزیزانم، اولاً؛ بزرگ ترین امانت سپرده شده به ما، جمهوری اسلامی است که امام عارف مان فرمود: حفظ آن از اوجب واجبات است؛ [بنابراین] در حفظ این امانت از هر کوششی دریغ نفرمائید.

ثانیاً؛ به حلال خداوند و حرام آن، توجه خاص خاص بفرمائید.

ثالثاً؛ پدر و مادرتان را آن چنان بزرگ بشمارید که شایسته آن باشد که خداوند و ائمه معصومین (ع) توصیه فرموده اند.

رابعاً؛ دوستی و رفاقت ارزش بزرگی است؛ اما مهم این است که با چه کسی رفاقت و برای چه راهی [این کار را] می کنید.

خامساً؛ نماز شب، نماز شب، نماز شب کلید تمام عزت هاست.

برادرتان قاسم».

پیام تسلیت حضرت آیت الله رئیسی در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی


بسم رب الشهداء و الصدیقین
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

تروریسم بین‌الملل به سرکردگی آمریکا، برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه خود افزود و مالک اشتر، ولی زمان، سرباز ولایت و امت، سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به فیض عالی شهادت رساند.
امروز جبهه مقاومت گرچه داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجاهدش ابومهدی مهندس است، اما طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان، صدها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست آمریکا و تروریسم بین‌الملل در سراسر جهان برباید.
آمریکا با این اقدام سبعانه، نقطه‌ای بر پایان حیات شرارت بار خود در منطقه گذاشت و بی‌تردید سربازان جبهه مقاومت، انتقام خون حاج قاسم را که امتداد خون سرخ حضرت ثارالله (ع) است به اشد وجه خواهند ستاند.
شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، جبهه پیروز مقاومت و همه امت اسلامی بویژه ملت قدرشناس ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت حق، علو درجات را برای آن مجاهد فی سبیل‌الله و مردی که عهد خود با خدایش را صادقانه ایفا کرد، مسالت دارم.
سید ابراهیم رئیسی

بسم الله الرحمن الرحیم


پیام تسلیت سردار سلامی در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی


قطعاً ما انتقام خون سردار سلیمانی را خواهیم گرفت و این راه مقدسی را که او بخشی از آن را پیمود تا انتهای کار که انشاء الله آزادی قدس شریف و مرگ دشمنان اسلام و بیرون راندن آنها از بلاد اسلامی است، ادامه میدهیم و توقفی وجود نخواهد داشت.
یک تصور اشتباهی که همیشه دشمنان ما در محاسباتشان نسبت به ملت بزرگ ایران دارند این است که با به شهادت رساندن شخصیتهای بزرگ جریان انقلاب از حرکت باز می ایستد یا کند و متوقف میشود اما واقعیتهای ۴۱ سال گذشته نشان داده است که شهادت موتور محرک قدرت مقاومت و دفاع ملت بزرگ ایران و سایر ملتهای مسلمان است. این قاعده در مورد شهادت سردار بزرگ و فرمانده فراموش نشدنی و همیشه جاودان جهان اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی برقرار است و هر چه که عظمت شهادت بزرگتر باشد رویش ها و خیزش ها و جاری شدن روح جهاد و شهادت در جامعه قوی تر خواهد بود. امروز هم مشعل مقاومت اصلاً از دست سردار سلیمانی از نیافتاد و این بیرق مقاومت برافراشته است. مسیری که او بنا گذاشت امروز با شتابی بیشتر جریان پیدا کرده و حتی انتقام خون او امروز به یک آرامان تبدیل شده است.

حسین سلامی

بسم الله الرحمن الرحیم


متن پیام سید حسن نصرالله در پی شهادت سردار سلیمانی
قال تعالى: (مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا
بَدَّلُوا تَبْدِیلًا)
صدق الله العلی العظیم


برادر دوست داشتنی و فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی به بالاترین آرزویش رسید تا به حق سرور شهدای محور مقاومت لقب گیرد؛ به مولایمان و امامان صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف، حضرت آیت الله العظمی سید خامنه ای دام ظله ، مراجع عظام، برادران و مسئولان عزیز جمهوری اسلامی ایران بویژه فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و ملت بزرگ و مقاوم ایران بویژه خانواده حاج قاسم و یکایک مجاهدین، شهادت این فرمانده شجاع، الگو و پدر دلسوز همه نیروهای مقاومت و مجاهدین در منطقه تسلیت عرض می کنم.
شهادت گوارایش باد . من نسبت به این شهادت بزرگ و این عاقبت به خیری در مکتب حسین و زینب علیهما السلام نسبت به او غطبه می خورم.
ما کسانی هستیم که پس از او باقی مانده ایم و راهش را ادامه خواهیم داد وشب و روز برای تحقق اهدافش تلاش خواهیم کرد و پرچمش را در همه میادین و جبهه ها به اهتزاز در خواهیم آورد و محور مقاومت به برکت خون پاکش به پیروزی های بزرگی خواهد رسید همانطور که با حضور همیشگی و جهاد مداومش به بزرگی دست یافت. قصاص عادلانه قاتلان جنایت کارش که بدترین اشرار این جهان هستند، مسئولیت و امانت و دغدغه همه مبارزان مقاومت در سراسر جهان خواهد بود.
قاتلان آمریکایی به حول و قوه الهی هرگز نخواهند توانست با جنایت بزرگ خود به هیچ یک از اهدافشان نائل آیند بلکه همه اهداف حاج قاسم به برکت روح و خون بزرگش و به دست برادارنش و فرزندانش و شاگردانش در جبهه مقاومت از همه ملت های اسلامی که ذلت و سرسپردگی به مستکبران ومستبدین را بر نمی تابند، محقق خواهد شد.
سید حسن نصرالله