جرم انگاری مداخله نظامی عربستان در یمن از دیدگاه حقوق بین الملل

حزب الله لبنان تروریست خواندن انصارالله یمن از سوی آمریکا را محکوم کرد


حزب لله لبنان تروریست خواندن جنبش انصارالله یمن و عبد الملک بدرالدین الحوثی رهبر این جنبش از سوی آمریکا را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی جنایتکارانه با هدف از بین بردن روحیه ملت یمن بر شمرد.
حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا تنها به مشارکت و کمک به تجاوز ظالمانه علیه یمن بسنده نکرد بلکه در اقدامی جنایتکارانه با هدف از بین بردن روحیه ملت مجاهد یمن و پایداری این کشور و رهبران آن، جنبش انصارالله و عبد الملک بدرالدین الحوثی رهبر این جنبش و عبدالخالق بدر الدین الحوثی و عبد الله یحیی الحاکم را سازمانی تروریستی دانست.
حزب الله این اقدام آمریکا را تکمیلی بر محاصره ظالمانه و حمله جنایتکارانه به یمن بر شمرد و اعلام کرد که واشنگتن مسئول تمامی پیامدهای انسانی آن است.
حزب الله افزود: این اقدام خصمانه آمریکا و اقدامات مشابه قبلی، جنبش های مقاومت در منطقه را نشانه گرفته و هدف آن مجازات کسانی است که سلطه آمریکا بر مقدرات منطقه و منابع و تصمیمات ملت های آزاده آن را برنمی تابند و با اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با این رژیم مخالفند.
حزب الله این اقدام خصمانه و ظالمانه را به شدت محکوم و همبستگی خود را با جنبش انصارالله و رهبران «شریف و شجاع» آن اعلام و تاکید کرد که جنبش انصارالله پرچم دفاع از ملت یمن را از سال ها پیش با خود حمل و در برابر تجاوز آمریکایی-سعودی ایستادگی کرده است.
در طول بحران چند ساله یمن، آمریکا به دلایل مختلف بیشترین حمایت تسلیحاتی، نظامی و سیاسی را از متجاوزان به این کشور فقیر به عمل آورده است.
این تصمیم جدید آمریکا در حالی اتخاذ می شود که عربستان با شماری از کشورهای منطقه ای همدست خود از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند.
سعودی ها به همراه همدستان منطقه ای و غربی خود از جمله آمریکا و انگلیس تاکنون باعث شهید و زخمی شدن هزاران یمنی و تخریب گسترده ساختار زیربنایی این کشور و بروز فاجعه انسانی در آن شده اند.